Структура методичної роботи Центру науково-технічної творчості
Структура методичної роботи Центру науково-технічної творчості
Структура методичної роботи обумовлена цілями і завданнями, що стоять перед педагогами Центру науково-технічної творчості.
У закладі здійснюється індивідуальна та колективна робота.
Вибір форм методичної роботи ґрунтується на діагностичному вивченні рівня професійної компетентності педагогічних працівників за допомогою таких методів, як: анкетування, тестування, співбесіда, спостереження та аналіз практичної діяльності педагогів.
Колективні форми методичної роботи використовуються з метою вироблення колегіального підходу до вирішення нагальних проблем, обговорення актуальних питань організації навчально-виховного процесу, організаційно-масової роботи, вивчення і поширення перспективного педагогічного досвіду.
До колективних форм методичної роботи належать: педагогічна рада, науково-методична рада, психолого-педагогічні семінари,семінари-практикуми, проблемні семінари, науково-практичні конференції, майстер-класи, творчі групи, ділові ігри, консультпункти, школа керівника гуртка-початківця.
Вищим колегіальним органом нашого позашкільного закладу, який координує питання навчально-виховної, науково-методичної та організаційно-масової діяльності є педагогічна рада.
Педагогічна рада Центру науково-технічної творчості:
- розглядає плани роботи, аналізує підсумки та актуальні питання навчальної, виховної, організаційно-масової та інформаційно-методичної роботи закладу, його структурних підрозділів, гуртків та інших творчих об’єднань, а також питання дотримання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці;
- розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності закладу;
- визначає заходи щодо поліпшення кваліфікації педагогічних кадрів, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
- створює у разі потреби експертні та консультаційні комісії за напрямами роботи;
- розробляє рекомендації з питань організації навчально-виховного процесу, налагодження міжнародних освітніх та наукових зв’язків;
- захищає права педагогічних працівників на педагогічну ініціативу, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, аналізує форми, методи і засоби навчання та скасовує такі, що не непридатні для використання в навчальному процесі;
- розробляє рекомендації щодо основних напрямів навчально-виховної роботи, схвалює і подає на затвердження директору навчальні програми, а також міжнародні освітні програми;
- порушує клопотання про заохочення педагогічних працівників.
Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб закладу.
У закладі позашкільної освіти діє науково-методична рада.
Науково-методична рада:
- координує науково-методичну, організаційну та практичну діяльність закладу, визначає структуру методичної роботи;
- заслуховує повідомлення з питань удосконалення навчально-виховної, організаційно-методичної, науково-дослідницької роботи;
- вивчає, узагальнює та поширює перспективний педагогічний досвід;
- обговорює проекти нових навчальних програм, аналізує пропозиції щодо удосконалення діючих;
- запроваджує інновації у системі позашкільної освіти;
- проводить експериментальні дослідження.
З метою інформування педагогічних працівників, оперативного вивчення і обговорення нормативних актів, документів, поточних методичних засідань, а також проведення інструктажу педагогічних працівників діють інструктивно-методичні наради.
Для поглибленого вивчення актуальних питань позашкільної освіти, поширення і впровадження перспективного педагогічного досвіду, проводяться проблемні семінари, лекторії, школи перспективного педагогічного досвіду, семінари-практикуми тощо.
Широке обговорення актуальних проблем теорії і практики позашкільної освіти, підведення підсумків та обговорення результатів експериментальної і дослідницької роботи, яка проводиться в Центрі науково-технічної творчості, здійснюється на науково-практичних конференціях.
Для задоволення конкретних запитів педагогічних працівників, їх особистісних потреб у закладі позашкільної освіти практикуються індивідуальні форми методичної роботи.
Індивідуальними формами методичної роботи є самоосвіта, стажування, консультації.
Найважливішою серед індивідуальних форм методичної роботи є самоосвіта.
Самоосвіта – обов’язковий елемент розвитку методичної культури.
До індивідуальних форм методичної роботи директора, методиста, психолога, керівника гуртка закладу належить індивідуальна методична допомога керівникам гуртків яка включає:
- надання допомоги педагогам у виборі форм та методів навчання і виховання дітей та молоді з метою удосконалення методики проведення занять та масових заходів;
- розробку методичних рекомендацій,положень масових заходів, дидактичних матеріалів, інших педагогічних засобів навчання;
- виявлення, вивчення та узагальнення перспективного педагогічного досвіду;
- проведення експериментально-дослідницької роботи, впровадження у навчально-виховний процес перспективного педагогічного досвіду, нових технологій.
Інноваційна освітня діяльність педагогічних працівників здійснюється відповідно до чинного законодавства України, зокрема Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про наукову і наукову-технічну інформацію», Положення про позашкільний навчальний заклад.
9